At tænke i nye indtægter

At tænke i nye indtægter


Coronakrisen giver særlig anledning til at udvikle nye og forøgede indtægter til kulturinstitutionen. Men ikke kun i de svære år 2020 og 2021 er der grund til det. Indtægterne medvirker jo altid til opfyldelse af de kunstneriske og faglige mål for institutionen, og de bør derfor altid øges i balance med institutionens mission og målsætninger.



Se artiklen, vejviseren til viden om publikum og målgrupper og eksemplerne på nye indtægtskilder herunder.

Om at tænke i nye indtægter


Denne artikel udfolder fire typer af indtægtskilder baseret på kombinationen af målgruppe og udbudets indhold. 


Derudover er der en række eksempler og vejvisning til yderligere viden og inspiration. 


Download dokumentet her.


Viden om publikum og målgrupper


I dette dokument kan du finde links til en mængde oplysninger om undersøgelser, segmentering og kulturmarkedsforhold


Du kan også finde links til informationsrige internationale hjemmesider.

Download dokumentet her

Eksempler på nye indtægtskilder


I dette oversigtsark, kan du se en række succesfulde nye indtægtskilder hos forskellige kulturinstitutioner.


De nye indtægtskilder er fordelt på de fire forskellige typer, som omtales i artiklen.

 Downlaod dokumentet her